Сторінки

Сторінки

вівторок, 5 вересня 2017 р.

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 9 клас. 2017 – 2018 н. р.

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
9 клас.  2017 – 2018 н. р.


  з / п

 

Дата

проведе-ння

 

 

Розділ,  тема  і  зміст  уроку


 

 

К-сть  годин

Примітки


1.  Вступ



2


1.




2.





Літературні жанри і стилі.
(ТЛ) Жанр, стиль. 
(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. 

Перехідні явища в літературі. 
 (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. 
(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. 

1




1


2.  Просвітництво


9


3.






4.



5.

6.




7.



8.

9.



10.



Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.
(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.
(ТЛ) Поглиблення поняття про роман. Композиція.

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
(МЗ) Історія.

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст
образів вірша «Вільшаний король».

Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.
(МЗ) Українська література, художня культура. 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.
(ТЛ) Поглиблення поняття про оду.



1





1



1

1




1



1

1



1




























Вивчити
напам'ять оду «До радості»
Шиллера

11.

12.




Позакласне читання (ПЧ) №1. Ф. Шиллер. «Підступність і кохання».

Контрольна робота (№1) за розділами «Вступ», «Просвітництво» (різнорівневі завдання: тести, відповіді на запитання…)


1

1






3.  Романтизм

18




13.




14.


15.






16.



17.


18.



19.




20.





21.



22.




Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Ос-  новні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.
(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).

Генріх Гейне (1797–1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки.

РМ №1 (усно). «На півночі кедр одинокий…». Образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви).
Урок-дослідження (лінгвістичний аналіз).
 (ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова. Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів.

«Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…».
Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі.

«Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.

Українська тема в поемі «Мазепа».
(ТЛ) Поглиблення поняття про поему (романтична).
(УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців.
(МЗ) Художня культура, історія, географія.

Специфіка зображення образу гетьмана Мазепи у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

Взаємодія романтизму і реалізму

Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Значення творчості Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики

Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця.                      «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…».
(ЕК) Тема «пам’ятника» у творчості Горація, О. С. Пушкіна.



1




1


1






1



1


1



1




1





1



1










Розробка уроку:

Вивчити
напам'ять вірш
«Не знаю, що стало зо мною…» Г. Гейне


























Вивчити
напам'ять вірш
О. С. Пушкіна (за вибором учителя та учнів).


23.







24,
25.



26.



27.

28.





29.




30.


31.

32.

33.


34.










Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга). Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (роман у віршах), віршовий розмір. Строфа (онєгінська).

Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо).

РМ №2 (письмово). Складання тез до теми «Художнє новаторство   О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора».

Контрольна робота №2. Твір-роздум за творчістю О. С. Пушкіна.

Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»).
Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.
(ТЛ) Поглиблення поняття про роман (філософсько-психологічний).

Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.
(ЕК) Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.

Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

ПЧ №2. Лермонтов М. Ю. «Мцирі».

Контрольна робота (№3) за розділом «Романтизм».
(Тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.

Завершення І семестру

1







2




1





1





1




1


1

1

1


1




























Вивчити
напам'ять вірш
«На дорогу йду я в самотині…» М. Ю. Лермонтова




4.  Реалізм


13




35.






36.



37.



38,
39.






40.



41.


42.

43,
44.



45.



46.


47.




48.






Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.
(УС) О. де Бальзак і Україна.

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської коме-дії».

Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).
(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.

РМ №3 (усно). Характеристика образу Гобсека.
(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі…).

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника.

 «Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників.

Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
(ЕК) Зіставлення специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М. В. Гоголя.

«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції.

Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).

Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».
(УС) Значення М. В. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур.

ПЧ №3. Бальзак О. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)

1






1



1



2







1



1


1

2




1



1


1




1





49.


Контрольна робота (№4) за розділом «Реалізм» (тести, розгорнуті відповіді на запитання).


1


5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.

7




50.


51.



52.



53.

54.


55.

56.





57.





58.




«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
(ТЛ) «Нова драма».

Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.
(ТЛ) Ібсенізм.

 «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.

Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.
(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

РМ №4 (письмово). Розгорнута відповідь на одне із запитань:
·        Чому не склалося сімейне щастя в родині Хельмерів?
·        Чи можна твір Г. Ібсена «Ляльковий дім» вважати актуальним сьогодні? Доведіть свою точку зору.
·        У чому полягає привабливість образу Елайзи Дулітл?

Контрольна робота (№5) за розділом «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» (різнорівневі тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).


1


1



1



1

1


1

1





1





1



6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура

7




59.



60.


61.


Михайло Опанасович Булгаков. (1891–1940). Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця.

«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби. Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.

Персонажі-«двійники» (Шаріков — Швондер).
(ТЛ) Класична і масова література. Поглиблення поняття про «художність».


1



1


1


62,
63.


64,
65.




66.

67.




68,
69.


Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі (Дженніфер та Олівер).
(ЛК) Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури.
(ТЛ) Рецензія.

ПЧ №4. Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором).

Контрольна робота №6.  Твір-роздум «Твір сучасної літератури, що справив на мене найбільше враження».

Кіноповісті та кіноромани

 Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік).


2



2





1

1




2


7. Підсумки

2


(1 год. за І семестр)

70.


Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.

Завершення ІІ семестру


1






Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 58 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 годин;
резервний час – 4 години.











Немає коментарів:

Дописати коментар