Сторінки

Сторінки

вівторок, 5 вересня 2017 р.

Календарно-тематичне   планування уроків зарубіжної літератури
 7 клас


За програмою «Зарубіжна література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р)

Кіль
кість
Дата
Розділ, тема уроку

Примітка
1
2

Оригінал і переклад. Види перекладів.
Майстри художнього перекладу.


2


Специфіка  художнього перекладу. Переклад і переспів.


(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.
(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.
(УС) Основні відомості про розвиток української  перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.
(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і       художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність


2. Билини і балади (10 год)

3

1

Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).



4
1

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.


5
1

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.
(ТЛ) Билина, балада, гіпербола, символ.

6
1

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.



7
1

«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. (1 за вибором учителя)


8
1

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.


9
1

Виразне читання за баладою Шиллєра «Рукавичка»


10
1

Адам      Міцкевич      (1798-1855). «Світязь». Утвердження       любові до батьківщини               й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.
(УС) А. Міцкевич і     Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові       в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудка).


11
1

Роберт Льюїс     Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син  король, свобода  рабство). Утвердження духовної сили піктів, їхнього героїзму     в захисті національних цінностей. Символіка твору.


12
1

Позакласне читання. О.Пушкін. «Пісня про віщого Олега». Літописне джерело «Пісні про віщого Олега». Сенс зіставлення князя і волхва як відображення головної думки автора.

13
1

 Розвиток зв’язного мовлення (усно). Особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації). Фольклорні і літературні балади: спільне і відмінне.

14
1

Контрольна робота за темою Вступ. Билини і балади (різнорівневі завдання).


3. ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ (10 год)

15
1

Вальтер Скотт (1771 1832). «Айвенго». В. Скотт засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). Види і функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір.
(УС) Висловлювання українських
митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.


16-17
2

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.


18-19
2

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки
(ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).


20
1

Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте» та ін.), А. Маргул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»),      

21
1

Друга світова війна у європейській поезії
Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики») та інші 2-3 твори за вибором учнів і вчителя). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.


22
1

Василь Володимирович Биков (1924 2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

23
1

Образи Івана Терешка і Джулії.
Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
(ЛК) Культура проти війни вори живопису, музики, кіно, в яких викривається фашизм).


24
1

Контрольна робота. Письмовий контрольний твір за темою «Історичне минуле в літературі»

4. ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ (6)

25-26
2

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
(УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення.



27
1

Віра у   внутрішні можливості           людини, подолання нею       життєвих випробувань, здатність до порозуміння.      Утвердження сімейних цінностей


28
1

Розвиток мовлення. Есе за оповіданням Олдріджа «Останній дюйм».

29
1

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

30
1

Редьярд Кіплінг (18651936). «Якщо…» Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо».  Сюжет і            композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). 
Напам’ять
    ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.
(ЛК)      Утілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).
(ЕК) Порівняння оригіналів і               художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою).

31
1

Позакласне читання.
Порушення морально-етичних проблем на сторінках оповідання К. Воннегута «Брехня»

32
1

Контрольна        робота з    теми Духовне випробування людини (тести).


5. ДРУЖБА І КОХАННЯ (9)

33
1

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). «19 жовтня 1825 року».
Дитинство і юність О. С. Пушкіна. 19 жовтня – День ліцею

34
1

Ліцейські друзі поета. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.


35
1

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).

36-37
1-2

Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил.


38
1

Розвиток мовлення (усно). 
О. Грін «Пурпурові вітрила». Під пурпуровими вітрилами мрії.

39
1

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), К. М. Симонов («Жди мене…») та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя).



Напам’ять
40
1

Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  
(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. 


41
1

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Виразне читання.

42
1

Контрольна    робота з теми «Дружба і кохання» Контрольний твір.

6. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (5)

43
1

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.


44
1

Артур Конан Дойл (18591930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»)
Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

45
1

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

46
1

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. 

47
1

(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. 
(ЛК) Екранізації творів  А. Конана Дойла. Музей Шерлока Холмса  у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменнику та його героям.
(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.
(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.


48
1

Позакласне читання



49
1

Контрольна               робота з теми «Літературний детектив» (Лист до автора або героя твору)



7. СВІТОВА НОВЕЛА (6)+ резервній час

50
1

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (18621910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

51
1

Кохання і самопожертва – найцінніші дари.

52
1

«Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

53
1

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. 


54
1

Розвиток мовлення. Письмовий твір за новелами О.Генрі.


55
1

Герберт Джордж Уеллс (18661946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

56
1

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. 


57
1

Рюноске Акутаґава (18921927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

58
1

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).


59
1

Контрольна    робота з теми «Світова новела»

8. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (6)

60
1

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

61
1

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

62
1

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.


63
1

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

64
1

Поєднання уявного і реального світів.


65
1

Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

66
1

Позакласне читання
Чи може нездара стати успішною людиною? (За оповіданням А. Гавальди «35 кіло надій»)

10. ПІДСУМКИ

67
1

Контрольна    робота (літературний диктант) з теми «Сучасна література»

68
1

Читацька премія «Мій вибір» (Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.)

69
1

Літературний брейн-ринг (Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.)

70
1

Література на літо



Немає коментарів:

Дописати коментар