9-й клас.
I семестр
Нанавчальнийрік—70год.
НаIсеместр—34год.
Натиждень—2год.
Натекстуальневивченнялітературнихтворів—29год.
Наконтрольніроботи—3год.
Наурокирозвиткузв’язногомовлення—2год.
№з/п
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
||
Вступ
|
|||||
1
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні
явища в літературі
|
|
|
||
2
|
Специфіка жанрів у різних національних
літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців
|
|
|
||
Просвітництво
|
|||||
3
|
Історичні умови та провідні ідеї
Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями
(просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)
|
|
|
||
4
|
Джонатан Свіфт «Мандри
лемюеляГуллівера…» (частина I). Історія написання твору
|
|
|
||
5
|
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта
«Мандри ЛемюеляГуллівера…»
|
|
|
||
6
|
Образ Гуллівера як утілення концепції
нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри ЛемюеляГуллівера…»
|
|
|
||
7
|
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта
«Мандри ЛемюеляГуллівера…» (поєднання реалістичних елементів і соціальної
фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова
|
|
|
||
8
|
Йоганн Вольфґанґ Ґете «Вільшаний
король». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів
вірша «Вільшаний король»
|
|
|
||
9
|
Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору
в «Травневій пісні» Й. В. Ґете. Нове
розуміння природи в ліриці поета. Волелюбні мотиви та протистояння образів
персонажів у «Прометеї» Й. В. Ґете. Образ Прометея
|
|
|
||
10
|
Просвітницька ідея об’єднання людства
в оді «До радості» Йоганна Крістофа Фрідріха Шиллера
|
|
|
||
11
|
Ода «До радості» Й. К. Ф. Шиллера.
Пафос твору, який став Гімном Євросоюзу. Виразнечитаннянапам’ять
|
|
|
||
12
|
Контрольнаробота№1
за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж. Свіфта,
Й. В. Ґете, Ф. Шиллера»
|
|
|
||
Романтизм
|
|||||
13
|
Історичні, естетичні, філософські
чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в
літературі й мистецтві. романтизм у різних країнах
|
|
|
||
14
|
Генріх Гейне «Книга пісень» («Не знаю,
що стало зо мною…»). Специфіка німецького романтизму у творчості Г. Гейне
|
|
|
||
15
|
«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі
кедр одинокий…», «Коли розлучаються двоє…»): особливості композиції збірки,
образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові
ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця.
Особливості поетичної мови творів. Виразнечитаннянапам’ять
|
|
|
||
16
|
Джордж ҐордонНоел Байрон «Хотів би
жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Байрона на розвиток
романтизму
в Європі. Протиставлення мрії та
дійсності
в ліриці поета. Фольклорні й біблійні
мотиви у віршах Дж. Ґ. Н. Байрона
|
|
|
||
17
|
Відображення духовного життя
особистості, історії та культури Європи в поемі
Дж. Ґ. Н. Байрона «Паломництво Чайльд
Гарольда»
|
|
|
||
18
|
Герой і автор поеми Дж. Ґ. Н. Байрона
«Паломництво Чайльд Гарольда»: подібність
і відмінність. Особливості віршової
організації твору (спенсерова строфа). Специфіка зображення образу гетьмана в
поемі Байрона «Мазепа» (оглядово): монолог героя, динаміка образу,
романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу та ін.
|
|
|
|
19
|
Контрольна робота № 2 за темою
«Романтизм: творчість Г. Гейне, Дж. Ґ. Н. Байрона»
|
|
|
|
Взаємодіяромантизмуйреалізму
|
||||
20
|
Значення творчості Олександра Сергійовича Пушкіна для розвитку
світової літератури. Провідні мотиви його лірики («До А. П. Керн» («Я
пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…»). Тема кохання та призначення
мистецтва увіршах митця
|
|
|
|
21
|
Лірика О. С. Пушкіна. Тема поета й
поезії
у віршах митця («Я пам’ятник собі
поставив незотлінний…»)
|
|
|
|
22
|
Розвитокмовлення.
Поетичний практикум за творчістю О. С. Пушкіна
|
|
|
|
23
|
Взаємодія романтизму й реалізму в
романі
О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне
зображення романтичних тем (кохання і відчуження особистості, життя і смерті,
розладу мрії і дійсності тощо) та образів (Онєгін— Тетяна, Ленський—Ольга)
|
|
|
|
24
|
Традиції світової літератури й
культури в романі
О.
С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (вплив Дж. Ґ. Н. Байрона та ін.).
Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна
— відповідь Тетяни)
|
|
|
|
25
|
Зображення різних сфер життя (історії
і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїві кола культурних
інтересів суспільства тощо) в романі
О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін»
|
|
|
|
26
|
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у
жанрі, мові, авторській позиції, підході до дійсності) й образ автора в
романі «Євгеній Онєгін»
|
|
|
|
27
|
|
|
|
28
|
Огляд життя та творчості Михайла
Юрійовича Лермонтова. Мотиви світової скорботи в ліриці поета («Сосна»)
|
|
|
29
|
Зв’язок творчості М. Ю. Лермонтова («І
нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»)
із традиціями європейського романтизму
(Дж. Ґ. Н. Байрона, Г. Гейне та ін.)
|
|
|
30
|
«Герой нашого часу» М. Ю. Лермонтова —
філософський, морально-психологічний роман про долю покоління. Особливості
розвитку сюжету й композиції у творі
|
|
|
31
|
Сюжет роману М. Ю. Лермонтова «Герой
нашого часу». Зв’язок твору з історичною і духовною атмосферою доби
|
|
|
32
|
М. Ю. Лермонтов «Герой нашого часу».
Складність образу Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія
|
|
|
33
|
Печорін у системі образів роману М. Ю.
Лермонтова «Герой нашого часу». Новаторство письменника в жанрі роману
|
|
|
34
|
Контрольнаробота№3
за темою «Взаємодія романтизму й реалізму: творчість О. С. Пушкіна,
М. Ю. Лермонтова»
|
|
|
№
|
Дата
|
Зміст
|
Примітки
|
35
|
|
Реалізм
(13 годин)
Поняття
про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як
літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і
ситуацій, розкриття впливу соціальногосередовища на людину, критичний пафос,
дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з
іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).
|
(ТЛ) Поглиблення
понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна,
соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь
(психологічна). Психологізм, інтер’єр.
(ЕК)
Зіставлення
специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де
Бальзака й М. В. Гоголя.
(МЗ)
Художня
культура, іноземна мова, географія, історія
|
36
|
|
Оноре
де Бальзак (1799–1850). «Гобсек».
Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська
комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика,
образи.(УС) О. де Бальзак і Україна.
|
|
37
|
|
Повість
«Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості
твору («розповідь у розповіді»).
|
|
38
|
|
Багатогранність
образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його
створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське
ставлення до життя та ін.).
|
|
39
|
|
Позакласне
читання.
Образ скнари у світовій літературі 19 ст. (ЛК) Утілення
образів і сюжетів твору О. де Бальзака
у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі)
|
|
40
|
|
Микола
Васильович Гоголь (1809–1852).
Петербурзький етап життя і творчості письменника.
(УС)
Значення
М. В. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур.
|
|
41
|
|
«Ревізор».
Творча
історія п’єси.Образи чиновників.
|
|
42
|
|
Образ
Хлєстакова та його динаміка.
|
|
43
|
|
Засоби
комічного у творі.
|
|
44
|
|
Специфіка
художнього конфлікту й жанру п’єси.
(ЛК)
Утілення
образів і сюжетів твору Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі)
|
|
45
|
|
Цикл
петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і
філософський плани повісті «Шинель».
|
|
46
|
|
Особливості
сюжету й композиції.
|
|
47
|
|
Образ
Башмачкіна та засоби його створення.Тема «маленької людини».
|
|
48
|
|
Образ
столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу,
значення елементів фантастики в реалістичному творі.(ЛК) Утілення
образів і сюжетів твору у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі)
|
|
49
|
|
Контрольна
робота (твір) з теми: «Реалізм: творчість О. де Бальзака. М.В.
Гоголя»
|
|
50
|
|
«Стара»
і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
|
(ТЛ) «Нова
драма», ібсенізм.
(ЛК)
Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.
(УС)
Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.
(ЕК)
Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.
(МЗ)
Художня
культура, іноземна мова
|
52
|
|
Роль
Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий
дім»як соціально-психологічна драма.
|
|
53
|
|
Особливості
драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).
Композиція п’єси.
|
|
54
|
|
Композиція
п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.
Розвиток
зв’язного мовлення. Дискусія з теми «Чи мала Нора Хельмер
моральне право залишити родину»
|
|
55
|
|
Бернард
Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості
світогляду
Б. Шоу. |
|
56
|
|
Специфіка
втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».Динаміка образу Елайзи Дулітл.
|
|
57
|
|
Ідеї
«одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної
культури, розвитку мови.
|
|
58
|
|
Розвиток
зв’язного мовлення.
Дискусія з теми
|
|
59
|
|
Контрольна
робота з теми«Нові
тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». Тестування
|
|
60
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за
Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за
Фаренгейтом».
|
(ТЛ)
Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».
(ЛК)
Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола
читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів
мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури.
Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної
літератури. Міжнародні літературні премії.
(ЕК)
Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у
творах мистецтва.
(МЗ)
Історія,
художня культура
|
61
|
|
Провідні
мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення
тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному
суспільстві.
|
|
62
|
|
Гарпер
Лі (1926–2016).
«Убити пересмішника».
Проблема
входження молоді в дорослий світ.
|
|
63
|
|
Зіткнення
із жорстокістю.Моральні ідеали у творі.
|
|
64
|
|
Ерік
Вольф Сігел (1937–2010).
«Історія одного кохання». Розповідь прозворушливе і трагічне
кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.
|
|
65
|
|
Проблеми
життя і смерті, любові й відданості у творі.
|
|
66
|
|
Позакласне
читання.
Барбара Космовська «Позолочена рибка»
|
|
67
|
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Рецензія на сучасний літературний твір
|
|
68
|
|
Контрольна
робота з теми«Література
XX–XXI ст. Життя, історія, культура»
|
|
|
|
Підсумки
(2 години)
|
|
69
|
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу.
|
|
70
|
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар