Календарно – тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
10 кл.
Урок
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Годин
|
І. Література XIX
століття
|
|||
1
|
|
Соціально-психологічна проза
XIX ст.
|
1
|
2
|
|
Класики соціально-психологічної
прози: Ч. Діккенс, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов
|
1
|
3
|
|
Стендаль (Анрі Марі Бейль)
(1783-1842). Романтичні й реалістичні тенденції в його творчості.
|
1
|
4
|
|
„Червоне і чорне” – панорамна
картина часу з усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями й
духовними пошуками.
|
1
|
5-6
|
|
Показ в образі Жульєна Сореля
трагічної внутрішньої боротьби, сильних і щирих пристрастей та егоїстичного
розрахунку
|
2
|
7
|
|
Своєрідність теми кохання та її
втілення в жіночих образах
|
1
|
8
|
|
Композиція твору та символіка
його назви
|
1
|
9
|
|
Твір-роздум.
|
1
|
10
|
|
Г. Флобер. „Пані Боварі”
|
1
|
11
|
|
Оноре де Бальзак (1799-1850).
Життєвий і творчий шлях.
|
1
|
12
|
|
„Гобсек”. Зображення „влади
золота” як руйнівної сили. Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей
|
1
|
13
|
|
Соціально-історична
зумовленість персонажів твору. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті.
Описи „матеріального світу”
|
1
|
14
|
|
Підготовка до написання
твору-роздуму
|
1
|
15
|
|
Твір-роздум
|
1
|
16
|
|
Французька
соціально-психологічна проза XIX ст. Стендаль. Бальзак. Тематичне оцінювання.
|
1
|
17
|
|
Федір Достоєвський (1821-1881).
Життєвий і творчий шлях письменника.
|
1
|
18
|
|
„Злочин і кара”. Зображення
краху індивідуалістичного свавілля, руйнівних наслідків моральної
вседозволеності.
|
1
|
19
|
|
Суперечливість „теорії”
Раскольникова
|
1
|
20
|
|
Соціальний, моральний і
філософський сенс бунту героя
|
1
|
21
|
|
Проблеми пошуків духовних
орієнтирів та морального вибору: осмислення шляхів „сильної особистості” та
„маленької людини”
|
1
|
22
|
|
Ствердження християнських
цінностей у творі. Поліфонізм роману.
|
1
|
23
|
|
Твір-роздум
|
1
|
24
|
|
Лев Толстой (1828-1910).
Життєвий і творчий шлях.
|
1
|
25
|
|
„Війна і мир” – історична
епопея.
|
1
|
26-27
|
|
Засоби змалювання „діалектики
душі”. Втілення різних шляхів сенсу буття в долях Андрія Болконського та
П’єра Безухова.
|
2
|
28
|
|
Уособлення ідеалу природної
краси в образі Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії
Волконської.
|
1
|
29
|
|
Філософські роздуми автора про
історію, особистість і народ у романі. Символіка пейзажів.
|
1
|
30
|
|
Твір-роздум
|
1
|
31
|
|
Російська
соціально-психологічна проза XIX ст. Ф.
Достоєвський, Л. Толстой. Тематичне оцінювання.
|
1
|
32
|
|
Антон Чехов (1860-1904).
Життєвий і творчий шлях письменника.
|
1
|
33
|
|
„Людина у футлярі”. Зображення
трагізму „дрібниць життя” в оповіданнях А. Чехова
|
1
|
34
|
|
„Дама з собачкою”. Викриття
штучності людських почуттів, проявів бездуховності й вульгарності.
|
1
|
35
|
|
„Скрипка Ротшильда”. Змалювання
психологічно складних прагнень героїв до духовного самовиявлення.
|
1
|
36
|
|
„Про любов”. Лаконізм
чеховської прози.
|
1
|
37
|
|
Опис літературного персонажа з
елементами роздуму.
|
1
|
38
|
|
Російська
соціально-психологічна проза XIX ст. А. Чехов. Тематичне оцінювання.
|
1
|
39
|
|
Поезія середини XIX ст. Федір
Тютчев (1803-1873). „Silentium”, „Іще горить в душі бажання...”
|
1
|
40
|
|
Змалювання трагізму людського
існування на тлі універсального природного життя.
|
1
|
41
|
|
Афанасій Фет (Шеншин)
(1820-1892). „Я прийшов до тебе, мила...”. „Шепіт... ніжний звук зітхання...”
|
1
|
42
|
|
Естетично натхненне переживання
злиття людини зі світом природи. Музичність вірша у творах А. Фета
|
1
|
43
|
|
Волт Вітмен (1819-1892).
Особливості творчого розвитку. „Листя трави”.
|
1
|
44
|
|
„Листя трави”. Національний
характер поезії В. Вітмена
|
1
|
45
|
|
Шарль Бодлер (1821-1867) –
пізній романтик і предтеча символізму.
|
1
|
46
|
|
Збірка „Квіти зла”.
|
1
|
47
|
|
Поезія середини XIX ст. Ф.
Тютчев, А. Фет, В. Вітмен, Ш. Бодлер. Тематичне
оцінювання.
|
1
|
48
|
|
Огляд літератури на межі XIX-XX
ст.
|
1
|
49
|
|
Поль Верлен (1844-1896). „Поетичне
мистецтво” П. Верлена – віршований маніфест символізму.
|
1
|
50
|
|
„Осіння пісня”, „Сентиментальна
прогулянка”, „Так тихо серце плаче”.
|
1
|
51
|
|
Артюр Рембо (1854-1891). „Моя
циганерія”. Своєрідність творчого розвитку поета.
„П’яний корабель”. Емоційне
підгрунтя поезій Рембо.
|
1
|
52
|
|
„Голосівки” – яскравий зразок
символістського пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство
асоціацій при створенні панорами Всесвіту.
|
1
|
53
|
|
Твір-роздум.
|
1
|
54
|
|
Поезія на межі XIX-XX ст. П.
Верлен. А. Рембо. Тематичне оцінювання.
|
1
|
55
|
|
Розвиток європейської прози на
межі ХІХ-ХХ ст.
|
1
|
56
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900).
Віддзеркалення декадентської доби в особистості й долі Уайльда.
|
1
|
57
|
|
„Портрет Доріана Грея” - пам’ятка
декадентської доби.
|
1
|
58
|
|
Втілення різних аспектів
естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла.
|
1
|
59
|
|
Етико-філософський сенс
центрального конфлікту краси й моралі.
|
1
|
60
|
|
Своєрідність теми кохання.
|
1
|
61
|
|
Символічні значення портрета.
Елементи імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси.
|
1
|
62-63
|
|
Оновлення драматургії.
Культурні, історико-літературні передумові та головні шляхи оновлення
європейського театру: „драма ідей” Ібсена, „драма-дискусія” Шоу,
ліро-психологічна драма Чехова, символістська драма Метерлінка.
|
2
|
64
|
|
Ібсен, Чехов, Метерлінк, Шоу.
|
1
|
65
|
|
„Пігмаліон” – зразок
„драми-дискусії”.
|
1
|
66
|
|
„Пігмаліон”. Конфлікт між
науковими інтересами Хігінса та його моральною відповідальністю за долю Елізи
– основа полеміки навколо „експерименту над людиною”.
|
1
|
67
|
|
Твір-роздум
|
1
|
68
|
|
Література на межі ХІХ-ХХ ст.
Розвиток європейської прози на межі ХІХ-ХХ ст. Оновлення драматургії. Тематичне оцінювання.
|
1
|
69
|
|
Урок повторення й узагальнення
вивченого протягом року матеріалу.
|
1
|
70
|
|
Урок повторення й узагальнення
вивченого протягом року матеріалу. Завдання на літо.
|
1
|
На навчальний рік
|
На І семестр
|
На ІІ семестр
|
6 контрольних робіт
|
3 контрольні роботи:
|
3 контрольні роботи:
|
Розвиток мовлення – 4 год.
|
Розвиток мовлення – 2 год. (1 – усний, 1 – письмові)
|
Розвиток мовлення – 2 год. (1 – усних, 1 – письмовий)
|
Позакласне читання – 2 год.
|
Позакласне читання – 1 год.
|
Позакласне читання – 1 год.
|
Календарно-тематичне
планування уроків зарубіжної літератури
11 клас.
(2 уроки на тиждень)
І.3
Рекомендації щодо можливих видів контрольних робіт і контрольних робіт із
розвитку мовлення:
1.3.1
Можливі види контрольних робіт:
·
тестування;
·
відповіді на запитання;
·
контрольний літературний диктант;
·
анкета головного героя;
·
комбінована контрольна робота тощо;
·
письмові контрольні твори.
1.3.2 Можливі види контрольних робіт із розвитку
мовлення:
·
добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних
зворотів, що виражають головну ідею твору;
·
введення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж
у вже існуючому творі;
|
·
усний переказ оповідання, епізоду твору;
·
твір-характеристика персонажа;написання
асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
·
написання вітального слова на честь літературного
героя, автора тощо;
·
твір-опис за картиною;
·
складання тез літературно-критичної статті
(параграфа підручника);
·
підготовка проекту (з можливим використанням
мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного – з метою
представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;
·
складання анкети головного
героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
·
написання реферату;
·
ідейно-художній аналіз літературного твору;
·
написання листа авторові улюбленої книжки;
·
інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію
уривка твору) тощо.
|
№
|
Дата
|
Тема (основний зміст)
уроку
|
Примітки
|
|
І семестр
|
||||
|
|
Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці XIX – на початку ХХ ст.
«Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки
Г.Ібсена, А.Чехова, Дж. Б. Шоу.
|
|
|
|
|
Г.Ібсен – видатний норвезький драматург, творець «нової драми».
Новаторство Ібсена-драматурга. «Ляльковий дім» - соціально-психологічна
драма.
|
|
|
|
|
Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі
«Ляльковий дім». Характеристика образу Нори
|
|
|
|
|
РМ Диспут: ваше особисте
ставлення до вчинку Нори.
|
|
|
|
|
Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку нової європейської
драматургії(«ібсенізм»).
|
|
|
|
|
Складність і неоднозначність художнього процесу І пол. ХХ ст. Модернізм
як некласична модель культури, найповніше й найпослідовніше втілення
естетико-художнього перевороту ХХ ст.
|
|
|
|
|
Авангардизм 1910-20-их років і здійснювана ним «революція в мистецтві»,
його основні течії (футуризм, кубізм, дадаїзм, експресіонізм, сюрреалізм).
Доля реалізму в літературі І пол. ХХ ст. Елітарна та масова культура.
|
|
|
|
|
Ф. Кафка. Загальна характеристика творчості.
|
|
|
|
|
Концепція світу та людини в оповіданні «Перевтілення».
|
|
|
|
|
Проблема метафоричного світобачення в оповіданні «Перевтілення».
Символічність образного світу твору. Вплив Кафки на розвиток всесвітньої
літератури.
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Контрольний твір.
|
|
|
|
|
Джеймс Джойс - видатний ірландський письменник-модерніст. Характерні
риси його творчості та їх прояв в есе «Джакомо Джойс». «Потік свідомості» та
аналіз психології людини у психологічному есе «Дж?комо Джойс».
|
|
|
|
|
Джерела «потоку свідомості» в есе. Спроба «реставрації» сюжету твору.
Вплив Джойса на всесвітню літературу.
|
|
|
|
|
Контрольна робота.
|
|
|
|
|
Михайло Олександрович Булгаков - видатний російський письменник. Булгаков
і Київ.
|
|
|
|
|
«Майстер і Маргарита». Особливості композиції твору.
|
|
|
|
|
«Московські» та «єршалаїмські» розділи твору та художні засоби їхнього
зв’язку.
|
|
|
|
|
Проблематика роману. Характеристика головних образів твору.
|
|
|
|
|
РМ (письмово) складання цитатної
характеристики (або анкети) образів Майстра та Маргарити.
|
|
|
|
|
Воланд і його свита. «Магічний реалізм» у творі. Особистість і влада, різні
аспекти потрактування проблеми їхніх взаємовідносин
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості Р.М.Рільке. «Орфей, Евредіка, Гермес»,
«Ось дерево звелось»
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості. Аполлінера. «Лорелея», «Міст Міробо»,
«Зарізана голубка і водограй»
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості Ф.Гарсіа Лорки. «Балада про чорну
тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями»
|
|
|
|
|
«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій
та шкіл у поезії. Поети поза літературними угрупуваннями. Трагічні долі
митців «срібної доби»
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості О.Блока. «Незнайома», «Весно, весно,
без меж і без краю», «Скіфи»
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості Анни Ахматової. «Довкола жовтий вечір
ліг», «дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»
|
|
|
|
|
Загальна характеристика творчості
Б.Пастернака. «Визначення поезії, «По стіні збігали стрілки…», «Зимова
ніч»
|
|
|
|
|
РМ Виразне читання віршів.
|
|
|
|
|
ПЧ Сторінками художньої
літератури І половини ХХ ст.
|
|
|
|
|
Контрольна робота
|
|
|
|
|
Двоплановість світу після Другої
світової війни та її зв’язки із розвитком культурного і літературного
процесу.
|
Див. програма
|
|
|
|
Нові явища та тенденції в світовій літературі 1960-70-х років.
|
Див. програма
|
|
ІІ семестр
|
||||
|
|
Бертольт Брехт - видатний німецький письменник. «Епічний театр» Брехта,
його теоретичні засади та творча практика.
|
|
|
|
|
Проблематика та художні особливості п’єси «Життя Галілея».
|
|
|
|
|
Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний характер драми.
|
|
|
|
|
А. Камю – французький письменник, лауреат Нобелівської премії. Його
філософські й естетичні погляди. Роман “Чума” як еволюція “від естетики
абсурду до естетики бунту». Композиція твору.
|
|
|
|
|
Проблема вибору людини в межовій ситуації та особливості відповідальності
за цей вибір.
|
|
|
|
|
РМ (усно) Характеристика
основних образів роману. Проблема вибору у творі.
|
|
|
|
|
Роман “Чума” як узагальнене трактування зла в контексті людського буття і
як ствердження необхідності боротьби з ним при неможливості повного й
остаточного подолання.
|
|
|
|
|
РМ (письмово) Філософія
екзистенціалізму в цитатах з роману «Чума».
|
|
|
|
|
Особливості поетики й стилю. Уроки Альбера Камю.
|
|
|
|
|
Е. Хемінгуей – видатний американський письменник. «Старий і море» - повість-притча про людину. Образ Сантьяго.
|
|
|
|
|
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст повісті. Місце
Хемінгуея в американській і всесвітній літературі.
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Контрольний
твір.
|
|
|
|
|
Своєрідність японської літератури 20 ст. Кавабата Ясунарі - «красою
Японії народжений». Вишукана простота стилю письменника.
|
|
|
|
|
Відображення національної естетики та етики в романі «Тисяча журавлів».
|
|
|
|
|
Чайна церемонія та її доля у 20 ст. як утілення глобалізації та
вульгаризації національного колориту.
|
|
|
|
|
Інтенсивний розвиток латиноамериканської літератури в 2 пол. 20 ст.
Г.Гарсіа Маркес – відомий колумбійський письменник, лауреат Нобелівської
премії.
|
|
|
|
|
Роман “Сто років самотності” як твір “магічного реалізму”.
|
|
|
|
|
Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси
«магічного реалізму» в романі «Сто років самотності».
|
|
|
|
|
Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа у художньому часі й
просторі твору.
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Роль інакомовлення в
літературі ХХ століття (на матеріалі вивчених творів).
|
|
|
|
|
Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ другої половини ХХ
ст., його теоретичні засади й художня (літературна) практика.
|
|
|
|
|
Мистецтво постмодернізму та його стосунки з елітарною та масовою
культурою. Найяскравіші представники постмодерністської прози.
|
|
|
|
|
М.Павич – сербський письменник-постмодерніст. Утілення в оповіданні
«Дамаскин» рис постмодернізму.
|
|
|
|
|
Використання фактів візантійської та поствізантійської культури
(«віртуальний історизм») як характерна ознака творчості М.Павича.
|
|
|
|
|
П.Зюскінд – сучасний письменник-постмодерніст. Риси постмодернізму в
повісті «Запахи, або Історія одного вбивці»: «віртуальний історизм»
(«імітація» світогляду Франції доби Просвітництва); захоплюючий детективний
сюжет, можливість багатьох варіантів інтерпретації тощо.
|
|
|
|
|
Образ Гренуя та його літературні прототипи (крихітка Цахес, персонажі
Ч.Діккенса і т.д.).
|
|
|
|
|
Контрольна робота
|
|
|
|
|
Сучасний літературний процес.
Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій.
|
Програма
|
|
|
|
Помітні сучасні літературні явища: творчість Ричарда Баха, Зюскінда,
Паоло Коельо, Італо Кальвіно, Мілана Кундери, Харукі Муракамі, Януша
Вишневського та ін.
|
|
|
|
|
ПЧ Література початку ХХІ ст.
|
|
|
|
|
РМ Захист проекту «Книга, без
якої я не уявляю свого життя»
|
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Найвидатніші здобутки світової
літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження
|
|
|
|
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХVII і ХVIIІ століть, а також
ХІХ століття (доба романтизму)
|
|
|
|
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХІХ століття (доби реалізму та
раннього модернізму)
|
|
|
|
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХХ – початку ХХІ століття (у
т.ч. сучасного літературного процесу)
|
|
|
|
|
Підсумковий урок.
|
|
|
|
|
Підсумковий урок.
|
|
|
|
|
Резервний час.
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар